Koh Lipe.

Efter 2 nätter i Phuket så känner man sig färdig där. Det finns antagligen en del att se egentligen, men det var inget som lockade varken mig eller Niclas med en så stor stad. Kändes för stressigt på nåt vis. Och luften var inge bra, kvavt och äckligt hela tiden. Det enda vi gjorde där var egentligen att leta efter en resa som skulle passa oss, försöka hitta det biligaste alternativet.

Just nu har vi vart på Koh lipe i ungefär ett dygn. Efter en resa på 8-9 timmar var vi framme, utan mat i magen på hela dagen. Finns ju ingenstans att äta när man måste åka från hotellet strax innan 7 på morgonen.. Så första måltiden här slog vi på stort, beställde in en flaska vin och varsin oxfilé. Sjukt gott!  Ön verkar vara som vi vill ha det. Lugnt och skönt. Inte så mycket folk, men många svenskar faktiskt. Bor just nu i en liten bungalow, där möss och grodor hälsar på. Rätt okej, men ska kolla efetr något nytt imorn, som ligger lite bättre till kanske.

Har även vart förbi några dykskolor idag, Niclas är sugen på att fortsätta med utbildningen. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra ännu. Vill iaf ta något mer dyk. Vi frågade flera stycken och de säger att de sett sköldpaddor de senaste dagarna. Ska ut och snorkla imorn, får hoppas jag ser en! :)

Och, en grej som jag velat prova ett tag nu, fiskspa!! Fyfan va det kittlades. Jag vande mig efter en liten stund, men Niclas satt och sprattlade med fötterna och var röd i ansiktet av ansträngning under hela tiden, haha. Hade nog dock behövt sitta kanske 60 minuter istället för 15, men de käkade på bra ändå!

Som avslutning hälsar jag till min Far som jag förstår har börjat läsa bloggen lite?! Jättekul att höra! Puss och kram på er alla där hemma, nu är det inte så lång tid kvar innan vi ses igen!



Kommentarer
Sillan

Vad rooligt! Koh Lipe, var det ön som Sanna tjatade om? Där måste ni ju dyka någon gång i alla fall! Hon sa ju att det var fantastiskt!

Skönt att höra att ni har det bra, och att du bloggar bättre än Niclas! Ön, fin. Varmt, adjö!

Ha det bäst! puss

2012-12-12 @ 17:21:48
Stor syster

Åååå, ut å paddla med er nu, lagom avundsjuk.. Ta en sväng till coconut kitchen också, grymt god grön curry. Puss på er båda!!

2012-12-13 @ 00:13:17
Marie Andersson

Hej Sabine!
Kul att följa en del av vad ni gör på resa:)
Ni verkar ha de ganska bra va....
Kan du reka lite på Koh Lipe i fall de finns nåt ok boende,jag och Lise ska besöka stället.Tar tacksamt i mot tips på allt..
Ha de nu så underbart resten av resan.Kram

2012-12-13 @ 12:19:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0