Proper goodbye & Olycklig olycka.

Sist jag skrev var vi ute med Simon, och oj vilken helkväll det blev. Han skulle upp tidigt på morgonen och åka hemåt, och egentligen var det bara av en ren slump att vi träffades i stan. Vi hade egentligen sagt hejdå tidigare under dagen, men kände att det kunde vara kul att göra det ordentligt. Simon hade fått tips av Will att se en dragshow som började klockan 10. Så vi begav oss dit efter en del öl. Vi fick sjukt bra platser, längst fram. Och det var faktiskt ganska roligt att se, speciellt eftersom alla mimade så sjukt dåligt. Har filmat lite så att ni ska få se! :) Det roligaste under hela den kvällen var i slutet när de drog upp Simon (jag hade såklart hoppats på Niclas oxå) bakom scen, klädde honom och andra män i peruker och finfina tjejkläder och sen gick de ut alla tillsammans och "dansade". Hela den grejen finns oxå på film!! Vi har redan skrattat åt det några gånger här borta.

Tillslut var det iaf dags att säga hejå på riktigt, klockan hade hunnit bli 4 på morgonen, och Simon skulle väl upp vid 8. Tyckte hemskt synd om honom då, och ännu mer synd om honom när jag vaknade klockan 10, inte alls så fräsch. Hur kunde han känna sig? Stackaren!

Hur som helst, det var vår sista dag på Koh tao så vi hade tänkt göra lite saker vi inte hunnit innan. Hyra en kanot och paddla ut till en strand som Niclas hade vart på sist han var där. Vi stack till stranden och fixade en kanot. Alla sakerna hade vi med oss, men det fanns inte så mycket plats i kanoten. Vi funderade först på hur vi skulle transportera allting, men sen hittade Niclas en liten "skål" längst  bak som var perfekt för mina två väskor. Så då var det löst, vi satte oss och började paddla. Griniga på varandra för att den ena tyckte inte att den andre paddlade tillräckligt mycket eller tillräckligt bra, det är väl så när man är bakis, haha. Vi kommer en bra bit innan Niclas säger att det var nog inte alls här den stranden var, "den är säkert inte ens på den här ön". Mm, den satt ju fint tänkte jag. Vart fan ska vi ta vägen nu då? Vi siktade bara mot den närmaste stranden som såg okej ut.

Väl framme på stranden hoppar Niclas ut och börjar dra upp kanoten. Efter en liten stund går han bak dit våra saker ligger, lyfter upp mina väskor som är SJÖBLÖTA. Inte en centimeter av de är torra. "FAAAAAAN NICLAS, DU SA ATT DET INTE SKULLE BLI BLÖTT". Niclas är i början lugn som vanligt och bara säger åt mig att plocka isär allting så det kan torka, men jag är ju förbannad som fan. Min kamera och min telefon är helt döda. Vi spenderar en ganska lång stund med att småbråka om vems fel det var att allt är förstört, innan jag ser att det är två hål i kanoten just där väskorna låg. Så jävla dum man kan vara.

Allting låg i vatten i åtminstone 30 minuter innan vi kom fram. Känns inte som om nånting kommer funka igen, och det är jävligt synd, men det är ju bara vårt eget fel. Får skylla oss själva.

Bara för att ni ska förstå hur dålig denna dagen var för oss, så måste jag fortsätta lite till. Efter jag hade lugnat ner mig så tog vi på oss snorkel och cyklop och låg i vattnet en stund och sedan utforskade stället lite innan vi paddlade tillbaka, rätt glada ändå faktiskt. När vi ska hoppa på crossen så har vi ingen nyckel??!?!!! Ha, snacka om otur. Det hela löste sig bra ändå, killen som vi hyrt av var snäll, och 1500 baht är inte direkt samma som 1500 kronor, så det var okej!

Efter denna lilla incident så gick vi iaf raka vägen och köpte den där dykväskan vi hade pratat om dagen innan. Just nu skyddar vi Selinas kamera, Niclas dator och telefon med våra liv. Bra inpackat i vår vattentäta, fina väska!

Nu har vi vart på "Kossan mu" 2 nätter, sista natten inatt, sen åker vi vidare mot Phuket och förhoppningsvis Similian islands. Ska tydligen vara det bästa dykstället här i thailand vad vi har hört.

Såg att ni skrivit om rökningen, ingen fara, ifall jag skulle fortsätta röka hemma så måste jag ge Niclas 10 000 kronor och det är inte direkt något som jag har i bakfickan. Våran dyklärare Will kallade mig vacation smoker.

Skall försöka komma upp med ett inlägg imorgon innan vi hoppar på bussen, sjukt dåligt med internet här även fast det är en stor ö. Puss och kram på er alla!




Kommentarer
Maria

Tråkigt med kameran och telefonen, tur att ni har fler. Härligt att få se lite bilder, naturligtvis med lite katter och dessutom en sköldpadda! Ha det fortsatt underbart. Saknar er bägge, älskar dig! Puss å kram

2012-12-10 @ 11:08:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0