Whisky & Cola.

Framme i stockholm fick vi varmt välkomnande av Marita och Uno. Direkt innanför dörren var det 3-rättersmiddag igång, så det var direkt till bordet! Skagentoast, kalvfile med mandelpotatispuré, tryffel och andra tillbehör, och sist men inte minst björnbärskompott med marängtäcke. Allting var gudomligt gott! Efter att ha suttit på en buss i 7 timmar så kändes det kungligt.

Efter några timmar med chips och mys gick vi och la oss och sov några timmar och sedan var det upp igen för att åka till Wien, trötta som fan. Frukosten var iaf framdukad fint av Marita så det var trevligt! Resan gick bra, vi kom fram som vi skulle. Vi var glada och igång över att få kolla in staden trots tröttheten. När vi väl kom ut var det kallt som fan, grått och trist. Vi kom på att det är ju för fan Söndag idag, så idén med mitt kattcafé sket sig fullständigt. FAN. Men inte tänker man på det, finns inga dagar här, knappt några tider heller. Inte när man är på semester!

Vi köpte en litenliten whiskyflaska i en butik precis vid flygplatsen, sen gick vi till mcdonalds, käkade mat och köpte dricka. Efter det var vi rätt trötta på staden redan. Bajslukten kom och gick, utbyttes ibland mot antingen kräk eller pisslukt. (Seriöst, vi har det aldrig så i Sverige, men i alla andra länder luktar det skit till och från..) Drack whisky medan vi vandrade tillbaka och satte oss och käkade på flygplatsen. Sedan satte vi oss på flyget mot Bangkok!

Ni får ursäkta för hur bilder  och annat ser ut här nu, inte det lättaste att uppdatera med segt internet och seg dator, men jag försöker iaf! :) Första bilden är till selina, skall jag försöka skaffa en flaska till dig på hemvägen? andra bilden till Marianne, LILA bär överallt i en park i Wien! 3e bilden är bara jag och Niclas, trötta men glada!
Eftersom jag inte skriver om vårt hotell just nu, så Mamma, här har du så du kan kolla upp: Lebua at state hotel!
(Kolla på lyxrummen;))

Saknar er alla. Nu är det sovdags, klockan är 03,00 här, cirka 21,00 hos er gissar jag?!
Puss och kram!


/ Sabine
God mat hos mamma, trött, flyg, promenad, whiskey, flyg, Bangkok, flashigt hotell. 
/ Niclas


Kommentarer
Selina.

Äntligen ett inlägg! Känns som om ni vart borta i över en vecka redan, jag har SabNic-abstinens. :( Tack för bilden, du behöver inte tänka på det just nu iaf, med vodkan. Kan höra av mig om jag känner för det sedan :p

Jag hoppas att ni får superfint väder och har det så bra som det går, ät mycket och ofta! Vi saknar och älskar dig, mor hälsar puss! Kram på båda :)

Ps, jag föredrar ditt inlägg över Niclas.. :p

Svar: <3
SabineS

2012-11-21 @ 02:44:42
Anonym

*väntar tålmodigt på bilden till mig*...ät några bananpankakor åt mig, hoppas ni får det gött! Puss

Svar: Såg att det fanns flera just här i närheten av var vi är nu som säljer, har dock inte smakat ännu! puss
SabineS

2012-11-21 @ 22:35:56
Sanna igen

Ps. Vart får han allt ifrån, måste vara jobbigt att matcha hans inlägg..

Svar: Haha..
SabineS

2012-11-21 @ 22:39:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0