Koh Tao

Hej alla ni få som läser här! Jättekul att se era kommentarer, vi saknar er! <3 Har tyvärr lite svårt med att svara, inte så himla bra internet här på dessa små matställen nämligen. Nu sitter vi och väntar på maten efter en riktig heldag med dykplugg, test och till och med riktiga dyk. 9 meter var vi på ändå, tycker jag var bra med tanke på hur lite vi gjort.

Vi skulle vara på dykskolan redan 09,00 och vi kom inte därifrån fören efter klockan 18.. Så jag är helt slut. Sen måste man ju hinna käka nåt, ducsha av sig saltvattnet och även plugga två kapitel ur boken. Ojoj, men det ska nog gå ändå. Imorn ska vi vara där ännu tidigare. Fritid får man väl senare då!

Ni skulle bara sett hur jag har betett mig det senaste dygnet, SJUKT rädd alltså. Jag och min engelksa. Det slutade ju med att vi inte kunde få den svenska instruktören som Charlott och Johan hade haft, han "var borta". Så det fick bli på engelska, och min mage har gått vilt till kan jag lova. Och Niclas. Att han orkar med mig ibland är en gåta jag aldrig kommer att förstå. Han stöttar mig och lär mig ord jag inte kan från början. Följer med mig genom hela kursen även fast han inte behöver, bara för att jag är en mesprupp.. Så idag har jag vart lugnare och det har faktiskt gått riktigt bra! Testen hade jag bara 3 fel på, Niclas hade inga!! :)

Jag klarade av att simma utan cyklop i en minut, plus att ta på det igen och blåsa ur allt vatten, allt under vatten. Kan ni tänka er, iaf ni i familjen vet hur jag hatar vatten i näsan! Jag är nästan stolt över mig själv.

I övrigt.. Vi har bott på Banana rock som var Niclas och Sohrabs ställe sist de var här. Det var jättefint, men inte speciellt fräscht. Det regnade in i huset/skjulet, vilket gjorde att hela sängen luktade mögel. När vi skulle lägga oss sa Niclas "Oj va mycket sten det ligger i sängen redan.."
Det var inte sten, det var muslortar!!! Dock bara en enda kackerlacka under tre dagar, wow. På "toaletten" var det berg där det rann vatten. Låter kanske mysigt, men näe. Nubor vi på ett myckket finare ställe som dessutom är billigare, ha! Dessutom, det har regnat i princip sedan vi kom, så det är fan inga bruna svenskar som sitter häroch bubblar. Idag var enda dagen som det vart sol, förutom dagen vi kom hit. Då sov vi bort den för att vi rest så länge och tänkte att sol får vi ju när som helst.. Jaja, snart tillbaka till lilla sängen och plugga innan vi stendäckar kan jag tro.

Sista ordet, jag saknar alla där hemma! Skulle bli väldigt glad om Selina kunde skriva nåt litet antingen här eller på facebook om hur det går med djuren?! Vi saknar dom oxå, jättemycket! Mamma, som inlägget heter, där är vi just nu! Puss

Ps. Har inte smakat bananpannkaka ännu, men jag har en stund kvar, kanske lunch imorn. Ds.




Kommentarer
Jennie Wilhelmsson

Du är saknad <3

Svar:
SabineS

2012-11-30 @ 23:39:11
URL: http://jenniewilhelmsson.blogg.se/
Maria

Härligt att höra av er! Skönt att dina av mig skapade fobier börjar försvinna!! Skulle gärna också gå på dyk kurs någon gång!
Bra att veta också att jag kan boka väldigt enkelt i fortsättningen, gör inte så mycket med ohyra osv?? Skämt åsido...... härligt att ni har det bra, vi är lite avundsjuka här i kylan, bara så att ni vet.
Underbara bilder, vi vill ha fler. Jag skall kolla kartan,har inte hunnit än, eller, vi har lite dataproblem. Har en ny telefon som fungerar här hemma på vår uppkoppling, men den fungerar inte utanför lägenheten??? som telefon ja, men inte som"dator". Fortsättning lär följa. Ha det jättegott bägge två!! saknar er. Kram till er båda, extra puss till Sabine!

2012-11-30 @ 23:55:01
Lina

Härligt att höra att ni har det bra! Här lägger sig den första snön och vi julpyntar. Kram

2012-12-01 @ 11:52:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0