Nu är vi här igen.

Vi åkte från Koh Lipe den 18e, på morgonen klockan 9. Först longtail ut till plattformen, vidare med speedboat till fastlandet, minibuss till stan, byta biljetter mot annan biljett och sedan till tågstationen. Väl på tågstationen skulle vi ha väntat ca 2 timmar, men såklart var det försenat så det slutade med kanske 4 istället. Lagom roligt när man var trött som ett as, vart ute länge dagen innan och sovit dåligt. Hur som helst så hamnade vi tillslut på rätt tåg iaf, skönt så man kan sätta sig ner och veta att man kan ta det lugnt ett tag.

Tog inte många minuter innan en gullig thaipojke bjöd Niclas på öl, och sen var det kört. Under kvällen gav han oss konstiga cigaretter, som smakade julgodis, typ. Sjukt mycket sjögräs, som han tyckte var gott till öl, men som smakade skit. Niclas tvingade i sig en hel, jag fick fan inte ner det. Han var väldigt snäll men vägrade att ta emot ett nej, så allt han gav oss fick vi så snällt ta emot. Selina hade tyckt om honom, han  var söt, hade fin hatt och vita tänder. Det där med vita tänder ser man ju inte allt för ofta här borta! ;)

Vi satt på tåget från 6 på kvällen till klockan 1 dagen efter, så en sjukt lång resa. Tycker ändå att det gick bra. Jag har under resan lärt mig att sova på konstiga och obekväma sätt. Något som Niclas alltid har kunnat tror jag.

När vi var framme stack Niclas iväg och hittade ett fint, billigt ställe att stanna på dessa dagar vi har kvar. Jättemysigt faktiskt. Till och med AC. Fast ingen egen toalett eller dusch, och tyvärr är sängen hård som sten. Madrassen blir ungefär en halv centimeter när du trycker ihop den.. Men, vi har en fin veranda med lite stolar och massa växter så det funkar bra ändå!

Just nu ligger Niclas och vilar efter frukosten, han är inte så morgonpigg av sig vilket jag verkar ha blivit. Senare ska vi nog åka till MBK, det stora köpcentret. Vi var där i början på resan oxå, men tyckte inte om det så mycket. Men jag behöver skor tills vi kommer till sverige, finns inte så mycket att välja mellan om man ska kolla i stånden så det är väl dagens uppgift. Slängde nämligen mina tygskor för längesen för att få plats med annat i väskan, dumt såhär i efterhand kanske.

Annars har vi båda två blivit rejält vana vid tanken på att åka tillbaka till sverige, så nu vill vi egentligen bara hem. Vill knappt vara kvar i Thailand längre, vilket känns konstigt. Men vi längtar efter julen med Niclas familj och god, svensk mat!

Hoppas ni har det bra, vi hörs och syns snart! :)




Kommentarer
Selinium

Hur man kan vilja åka ifrån Thailand förstår jag icke, men det brukar väl bli så när man vet att man snart är på väg hem ändå! Och btw, jag tänker omedvetet på typ tio-tolv åringar när du säger thaipojke, jag bara neej vad dricker han öl för?! Men om jag hade gillat honom så antar jag att han är liite äldre.. :p Och att ni som vanligt omedvetet kollar efter pojkar till mig, weirdos. Saknar er! Hörs snarast. Puss

2012-12-21 @ 09:27:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0