Making Sushi.

Jag var och hälsade på Pezen i tisdags, vi hade inte setts på länge. Vi gjorde det vi brukar göra när vi ses, det vill säga fixade lite mat! Denna gången blev det vegetarisk Sushi. Hon hade lånat en bok på biblioteket som vi kollade igenom lite, och jag måste säga att det verkade vara svårare än vad det egentligen var. Själva rullningen gick hur bra som helst, förutom att riset var så satans kladdigt så det fastnade lite överallt.

Det blev rätt gott i slutändan oxå, lite väl starkt ibland då vi hade i mängder med wasabi! sjögräs smakar och luktar otroligt annorlunda, vet inte ens vad jag ska beskriva det med. Våran sushi får i alla fall mycket högre betyg än den jag provade tillsammans med mamma. Kan ju ha varit för att det var rå fisk i den, och bara goda saker i våran!

Hur som helst var det roligt att träffa Pez en stund, för nu är hon borta tills den 22e, vilket är samma dag som vi åker. Vi får träffas när jag kommit hem igen, right? :)



Kommentarer
ina

Fin blogg!



Besök och KOMMENTERA min :D

2010-06-16 @ 10:18:58
URL: http://stellus.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0